Turyści XXI wieku
Młodzi turyści to zwykle dobrze poinformowani konsumenci , inteligentni i rządni przygód. Ich celem są oferty, które sami mogą dostosować do swoich oczekiwań. Ponadto współcześni podróżnicy korzystają z portali społecznościowych i internetu w celu poznania opinii o miejscu, do którego planują się udać.
Nowy model turystyki ma bardzo istotny wpływ na branżę turystyczną oraz technologie w niej wykorzystywane. W przyszłości na podstawie takich badań tworzone będą aplikacje, mapy i przewodniki ze względu na ich większą konkurencyjność wobec tradycyjnych źródeł.
Główną cechą młodego turysty jest świadomość wyboru. Każdy współczesny podróżnik wie czego chce i potrafi wyszukać odpowiadające indywidualnym preferencjom oferty - zwykle są to wyprawy na własną rękę. Ponadto większość z nich nie może obejść się bez dostępnej na wyciągnięcie ręki informacji w telefonie komórkowym i innych mobilnych urządzeniach. To powoduje, że rodzi się więź z konkretnymi markami, które wydają się wiarygodne, bo udostępniają takie usługi.
Kolejną ważną rzeczą jest odkrywanie świata. Kiedyś liczyła się turystyka, a dzisiaj ważniejsze jest odkrywanie, czyli poszukiwanie inspiracji. Oferty muszą być zatem przystosowane do modyfikacji, dzięki którym podróżnik będzie miał wpływ na ich wygląd. To z kolei daje poczucie więzi owocującej długoterminową relacją pomiędzy turystą a marką.
Ostatnim punktem charakterystyki młodego turysty są silne relacje w wirtualnym świecie. Młodzi ludzie lubią wymieniać się doświadczeniami, a dzięki nowej technologii mogą to robić zawsze i wszędzie. To jest kolejny wymóg do firm – muszą dać możliwość dostępu do globalnej sieci podczas każdej podróży. Do tego dochodzi także wygoda polegająca na możliwości dostępu do informacji w sposób szybki, łatwy, bezpłatny i nie wymuszających korzystania z usług mobilnych, które za granicą mogą być bardzo ograniczone.
Redakcja serwisu Escapador.pl