Dabki - Obóz Ratowniczy Na Ratunek 12-15 / 15-18 lat (pobyt wypoczynkowy)
Masz pytania? Napisz maila: kontakt@escapador.pl
Transport: autokar
Wyżywienie: śniadania,obiady,kolacje
Opis
Program
kurs ratownika wodnego: przygotowanie uczestnika obozu do pracy na kąpieliskach, pływalniach, koloniach i obozach oraz w czasie imprez na wodach:etap I: nastawiony na kształtowanie umiejętności praktycznych zakresu pływania i technik ratownictwa wodnego; nadanie stopnia MŁODSZEGO RATOWNIKA WOPR.
etap II:etap II: zdobywanie wiedzy i umiejętności zakresu technik ratowniczych i sprzętu wykorzystywanego w ratownictwie wodnym; nadanie stopnia RATOWNIKA WOPR.
kurs ratownika pierwszej pomocy FACC:zdobycie międzynarodowych uprawnień potwierdzonych certyfikatem do udzielania
pierwszej pomocy przedmedycznej dorosłym, dzieciom i niemowlętom wraz z użyciem AED.
?Pływać każdy może?: nauka i doskonalenie umiejętności pływackich; zapoznanie ze wszystkimi stylami pływackimi: żabka, kraul, grzbiet, glajch (żabka na grzbiecie) i delfin oraz stylów ratowniczych takich jak kraul ratowniczy (kozak) i żabka ratownicza; zajęcia pod
nadzorem doświadczonych trenerów i instruktorów pływania na wszystkich typach akwenów: morzu, jeziorze i basenie.
?Słoneczny Patrol 2?: odkrywanie tajników organizacji pracy służby ratowniczej nad wszystkimi typami zbiorników wodnych; zapoznanie z podstawowymi wiadomościami z hydrologii wód, zagrożeniami i zapobieganiu tym zagrożeniom oraz szkolenie zachowania się w różnych sytuacjach na wodzie (wywrotka na wodzie sprzętu pływającego, podtopienia, zachłyśnięcia, skurcze, wiry i prądy); nauka technik ratownictwa wodnego z użyciem podręcznego sprzętu
ratunkowego; symulacje akcji ratunkowych pod nadzorem instruktora ratownictwa i zawodowych ratowników WOPR.
I pomoc przedmedyczna: nauka postępowania i udzielania pomocy ofiarom różnych wypadków, poznanie tajników ratownictwa, ćwiczenie wzywania pomocy podczas wypadków wodnych i lądowych, zabezpieczanie miejsca wypadku, wykonywanie zabiegów reanimacyjnych z użyciem fantomów i defibrylatora AED, tamowanie krwotoków i opatrywanie ran, transport rannego w trudnych warunkach terenowych na noszach ratowniczych i deskach ortopedycznych, symulacje akcji ratowniczych z użyciem sprzętu specjalistycznego.
survival wodny: ABC rozbitka na wodzie ? radzenie sobie w wypadkach na wodzie, środki ratunkowe, sposoby wzywania pomocy, samoratowanie, przeciwdziałanie wychłodzeniu organizmu, pokonywanie przeszkód terenowych, podmokłych terenów, budowanie tratw i innych środków przeprawy przez wodę, sposoby pozyskiwania i uzdatniania wody do picia.
survival: ABC rozbitka na lądzie ? radzenie sobie w trudnych i nietypowych sytuacjach, wiązanie węzłów, maskowanie, orientacja w terenie, czytanie mapy, posługiwanie się busolą, ?czytanie z gwiazd?, pieczenie podpłomyków w ognisku, rozpalanie ognia różnymi sposobami.
?Przyjaciel pies?: prezentacja wykorzystania psów przez człowieka (praca pociągowa, dogoterapia i wykorzystanie psów w WOPR), pokazy ratownictwa z wykorzystaniem psa ratowniczego, zabawy i ćwiczenia w obecności i asyście psa ratownika.
ABC nurkowania: nauka podstaw nurkowania z maską, rurka i płetwami, nurkowanie na orientację, podwodny tor przeszkód, wydmuchiwanie maski i nauka zakładania sprzętu pod wodą, wyprawa ?po zatopiony skarb?, komunikowanie się pod wodą.
sprzęt wodny: zapoznanie ze sprzętem pływającym oraz nauka i zdobywanie umiejętności korzystania z łodzi ratunkowej, rzutek asekuracyjnych i bojek ratunkowych, szkolenie z technik wiosłowania;
wyprawa pontonami po Jeziorze Bukowo.
zajęcia sprawnościowo-rekreacyjne: poranne zaprawy, aerobik w wodzie i na lądzie, wodna olimpiada, ogniska i dyskoteki, kąpiele.
Istnieje możliwość:
zdobycia uprawnień Ratownika Pierwszej Pomocy FACC (certyfkat) - dopłata 150 zł.
zdobycia karty pływackiej ? 30 zł.
zakupu miniapteczki - 20 zł
ukończenia kursu ratownika Wodnego:
etap I ? (egzamin i legitymacja WOPR) dopłata 215 zł.
etap II ? (egzamin i legitymacja WOPR) dopłata 275 zł.
wymagania formalne: dla uczestników szkolenia I i II etapu:
1) ukończone: etap I - 12 lat, etap II - 16 lat.
2) zaświadczenie lekarskie lub oświadczenie opiekuna prawnego
o braku przeciwwskazań do odbycia szkolenia
3) pisemna zgoda opiekuna prawnego na udział w szkoleniu oraz na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami
4) umiejętność pływania potwierdzoną kartą pływacką (możliwość wyrobienia karty na obozie)
5) 2 zdjęcia legitymacyjne.
Przystąpienie do Etapu II możliwe po zaliczeniu Etapu I (równoważnego z uprawnieniami Młodszego Ratownika WOPR).
Istnieje możliwość dokupienia dodatkowych zajęć.
Wymagana jest podstawowa umiejętność pływania.
Każdy uczestnik któregokolwiek szkolenia otrzyma też zaświadczenie o ukończeniu szkolenia z I pomocy przedmedycznej..
Wymagany ekwipunek
legitymacja szkolna, mały plecak, śpiwór, karimat, ciepły sweter lub polar, dres sportowy, kurtka przeciwdeszczowa, buty turystyczne, latarka z zapasem baterii, letnie nakrycie głowy, scyzoryk, okulary słoneczne, krem ochronny z filtrem UV, strój kąpielowy; mile widziane: busole, instrumenty muzyczne, aparaty fotograficzne.Uwagi
? Ze względu na warunki atmosferyczne i stan psychofizyczny uczestników program może ulec zmianie.? Wszystkie zajęcia odbywać się będą z zastosowaniem wszelkich niezbędnych elementów zapewniających bezpieczeństwo (uprzęże alpinistyczne, kaski, kamizelki, maski ochronne, mundury, rękawice).
? Możliwość dokupienia dodatkowych zajęć:
- kula zorbingowa ? 10 zł.
- kule wodne ? 5 zł.
- karta pływacka (egzamin i wydanie) ? 30 zł.
- paintball ? 25-35 zł (w zależności od realizowanych scenariuszy).
? Możliwość zakupu:
- mundurów wojskowych z demobilu ? 50 - 60 zł (komplet bluza + spodnie) oraz innych akcesoriów militarnych.
Jeżeli dziecko przyjmuje leki, prosimy o zaopatrzenie uczestnika w te leki, a sposób dawkowania prosimy przekazać pisemnie wychowawcy na miejscu zbiórki.
? Dodatkowo od każdego uczestnika pierwszego dnia pobytu pobierzemy kaucję w wysokości 30 zł na pokrycie ewentualnych strat spowodowanych przez niego w sprzęcie lub w wyposażeniu ośrodka. Jeśli takich strat nie będzie - kaucję w całości oddamy w dniu wyjazdu.
? Przyjazd indywidualny w dniu rozpoczęcia od godziny 18:00.
Promocje
?KTO PIERWSZYTEN LEPSZY?? przy rezerwacji i wpłacie zaliczki do 31.03.2014 - 50 zł zniżki.
? dodatkowo promocję można łączyć
z promocją ?RODZEŃSTWO? lub ?PRZYJACIELE?.
?STAŁY KLIENT?
? osoby, które już wcześniej bawiły się z nami na obozach w latach 2011, 2012 i 2013 przy rezerwacji i wpłacie zaliczki: do 31.03.2014 otrzymują 100 zł zniżki;
od 01.04.2014 otrzymują 50 zł zniżki.
? dodatkowo promocję można łączyć z promocją ?RODZEŃSTWO? lub ?PRZYJACIELE?.?KTO PIERWSZYTEN LEPSZY?
?RODZEŃSTWO? lub ?PRZYJACIELE?
? zniżka 50zł/os dla rodzeństwa, które wyjeżdża na nasze obozy tego samego lata.
? zniżka 50zł/os dla przyjaciół, którzy wyjeżdżają na ten sam obóz (wymagana
wspólna rezerwacja).
? dodatkowo promocję można łączyć z promocją ?KTO PIERWSZY TEN LEPSZY? oraz z promocją ?STAŁY KLIENT?.
Warunki uczestnictwa
Transport: autokarWyżywienie: śniadania,obiady,kolacje
Zakwaterowanie: ośrodek wypoczynkowy
Wyposażenie: jadalnia,kawiarnia,sala wielofunkcyjna,plac zabaw dla dzieci,plaza,boisko
zakwaterowanie: 10 noclegów, wyżywienie: 4 x dziennie (od kolacji w dniu przyjazdu do śniadania w dniu wyjazdu + suchy prowiant na drogę powrotną) - śniadania i kolacje w formie bufetu, opiekę kadry pedagogicznej i instruktorskiej oraz opiekę medyczną, koszt realizacji programu (w tym zajęć specjalistycznych), nagrody i pamiątki, transport: autokarem turystycznym (USŁUGA WYKONYWANA PRZEZ BT ALMATUR), dojazdy lokalne, ubezpieczenie NNW (5000 zł) Signal Iduna SA. Kadra: ratownicy WOPR, przewodnicy, instruktorzy poszczególnych form rekreacji i strzelectwa sportowegoWymagany ekwipunek: legitymacja szkolna, mały plecak, śpiwór, karimat, ciepły sweter lub polar, dres sportowy, kurtka przeciwdeszczowa, odzieżi buty do chodzenia po wodzie, lesie i mokradłach (niedrogie obuwie mogące ulec zniszczeniu), buty turystyczne, latarka z zapasem baterii, letnie nakrycie głowy, scyzoryk, okulary słoneczne, krem ochronny z filtrem UV, strój kąpielowy
mile widziane: odzież moro, buty wojskowe, busole, instrumenty muzyczne i aparaty fotograficzne. Informacja dla Agentów: wymagana karta obozowa do pobrania u organizatora !
Terminy
Termin | cena | opis |
---|