Kanada-Alaska 13 (oferta objazdowa)

Masz pytania? Napisz maila: kontakt@escapador.pl

cena od: 10470 PLNTerminy i cenyZadaj pytanie
Miejsce: Calgary / Kanada
Gdzie: Kanada/Calgary
Transport: samolot
Wyżywienie: śniadania

Opis


OPIS

KANADA zachodnia ? ALASKA

DZIEŃ 1: Zbiórka na lotnisku Okęcie w Warszawie w hali odlotów. Przelot przez jeden z europejskich portów lotniczych do Toronto w Kanadzie. Przylot
w godzinach popołudniowych, transfer do hotelu. Nocleg.
DZIEŃ 2: Wczesnym rankiem wyjazd do Niagara Falls i zwiedzanie słynnych wodospadów (zwłaszcza Horse Shoe) z kanadyjskiej- zdecydowanie ciekawszej strony. Spacer wzdłuż gardzieli oraz rejs pod wodospad turystycznym stateczkiem ?Maid of the Mist?. Powrót do Toronto. Zwiedzanie miasta: wjazd na
CN Tower- najwyższą wolnostojąca konstrukcję na świecie (553 m ? 1815 stóp), dek widokowy 447 m ? 1465 stóp ? najwyższy na świecie punkt obserwacyjny, z którego rozciąga się przepastny widok na miasto i Jezioro Ontario. Transfer na lotnisko, wylot z Toronto do Calgary. Przylot, transfer do hotelu. Nocleg.
DZIEŃ 3: Rano spacer urokliwą Stephen Avenue w downtown Calgary, oddychanie atmosferą ?Calgary Stampede?, dla chętnych możliwość wjazdu na Wieżę Calgary (niegdyś Husky Tower). Wyjazd z miasta, po drodze wizyta w miasteczku zimowej Olimpiady 1988. Przejazd wzdłuż doliny rzeki Bow do najstarszego kanadyjskiego Parku Narodowego Banff. Zwiedzanie urokliwego miasteczka z najsławniejszym hotelem w Kanadzie ?Banff Springs Hotel?. Przejazd malowniczą drogą przez park pośród ośnieżonych 3-tysięczników. Wyjazd z Banff NP i przejazd przez kolejny Park Narodowy - Yoho. Spacer do pięknego wodospadu Takakkaw Falls (prawie 400 m wysokości) - drugiego co do wysokości wodospadu Kanady. Przejazd do Golden. Nocleg.
DZIEŃ 4: Rano przejazd do Lake Louise drogą, przy której spotkamy pierwsze większe zwierzęta. Krótki quizz na temat różnicy pomiędzy grizzly i baribalem oraz szybki kurs BHP na wypadek spotkania któregokolwiek z nich. Dla rozprostowania kości spacer wzdłuż jeziora Louise. Czas na kawę w hotelu Chateau Lake Louise. Przejazd do jeziora Morraine, otoczonego wysokimi szczytami górskimi - sesja fotograficzna. Dalsza jazda drogą Icefields Parkway, biegnącą pośród gór i lodowców. Wjazd na teren Parku Narodowego Jasper. Przystanek w pobliżu największego w Górach Skalistych Pola Lodowcowego - Columbia Icefield. Fakultatywnie wjazd na lodowiec jedynymi na świecie Snow-Coachami, gwarancja niezapomnianych wrażeń! Spacer po lodowcu. Dla pozostałych wizyta w muzeum lub spacer do czoła lodowca. Przejazd do Jasper. Nocleg.
DZIEŃ 5: Rano wyjazd nad rzekę Maligne, spacer wzdłuż Maligne Canyon, aż do pięknego wodospadu. Przejazd z Jasper do Prince George. Po drodze wizyta
w Parku Mt. Robson - pod najwyższym szczytem Kanadyjskich Gór Skalistych
(3 892 m n.p.m.). Fakultatywnie rafting - spływ pontonem po najważniejszej rzece Zachodniej Kanady - Fraser River. Dla pozostałych 2-3 godzinny marsz górskim szlakiem w stronę szczytu. Nocleg w Prince George.
DZIEŃ 6: Ostry skręt na północ - kierunek ALASKA! W Dawson Creek wjazd na słynną drogę Alaska Highway, liczącą ponad 2 500 km (ponad 1 500 mil)
- drogę (uwaga polscy budowlańcy!), zbudowaną w ciągu ośmiu miesięcy podczas II Wojny Światowej. Wizyta przy mili ?0? - miejscu rozpoczęcia budowy w 1942 r. Przejazd przez Fort St. John i inne nieliczne osady ludzkie. Podziwianie pięknych krajobrazów Kolumbii Brytyjskiej. Nocleg w miejscowości Fort Nelson.
DZIEŃ 7: Całodzienny przejazd z Fort Nelson do Whitehorse, stolicy Jukonu, przez Watson Lake i trzy parki stanowe - postój i regenerująca kąpiel w gorących źródłach Parku Muncho Lake. W trakcie całodziennej jazdy postoje na rozprostowanie kości. Przejazd do Watson Lake, wizyta w Parku Znaków Drogowych (Sign Post Forest) - możliwość pozostawienia swojej tablicy rejestracyjnej! Znowu przepiękne krajobrazy, zielone, niekończące się lasy borealne, rzeki i malownicze jeziora. Polowanie obiektywami na dziką zwierzynę: niedźwiedzie, bizony, łosie, jelenie, karibu itp. Zmęczeni drogą (980 km - dla wielu życiowy rekord przejechanego dystansu), ale nasyceni piękną, nieskażoną przyrodą, w dobrych nastrojach docieramy na nocleg do Whitehorse.
DZIEŃ 8: Od rana zwiedzanie Whitehorse - miasta na szlaku ?gorączki złota? ze stojącym przy nabrzeżu rzeki Yukon legendarnym statkiem ?SS Klondike?, wożącym kiedyś poszukiwaczy do krainy złota (Yukon Goldfields). Wizyta w muzeum Mc Bride. Przed południem wyjazd z miasta i przejazd Klondike Hwy wzdłuż rzeki Yukon, do Dawson City, gdzie George Carmack i jego indiańscy przyjaciele rozpoczęli historię ostatniej światowej ?Gold Fever? poszukując złota w strumyku Bonanza i nad rzeką Klondike. Po drodze postoje m.in. w Carmack i przy słynnych przełomach Five Fingers. Nocleg w mieście Georga Dawsona. Fakultatywnie, komu sił starczy, możliwość spędzenia wieczoru lub nawet całej nocy... w kasynie i na rewii z kan-kanem.
DZIEŃ 9: Rano zwiedzanie Dawson City i jego pamiątek po ?Trail of 98? - kabina poety Roberta Service`a i pisarza Jacka Londona. Przed południem przekraczamy rzekę Yukon i ?autostradą? Top of the World Hwy wjeżdżamy do USA (Witamy na Alasce!!!). Przejazd przez Tok i Delta Junction, gdzie spotykamy ropociąg ?Alaska Pipeline?. Dalsza droga do Fairbanks - stolicy Północnej Alaski. Po drodze wizyta w domu Santa Claus w North Pole - zakupy na Gwiazdkę. Przyjazd i zwiedzenie Parku Pionierów. Przejazd przez centrum Fairbanks (Gold Heart Plaza i pomnik Pierwszej Rodziny nad rzeką Chena). Nocleg.
DZIEŃ 10: Relaks w leżącym na ?końcu świata? Fairbanks. Czas na gruntowne rozprostowanie kości lub spacer po mieście albo fakultatywnie możliwość całodziennej wycieczki na Koło Polarne lub wycieczki statkiem po rzece Chena - 4 godz.
DZIEŃ 11: Przejazd do Parku Narodowego Denali. Po drodze postój na kawę z lodem w Wenana (tradycja zakładów loterii ice-classic). Podziwianie Alaska Range z najwyższą kulminacją, zarazem najwyższym szczytem Ameryki Północnej - Mt. McKinley (6 194 m n.p.m.), określanym w języku Indian Athabasca mianem ?Denali? czyli ?Wielki?. Przejazd przez Denali NP. Podziwianie masywu najwyższej góry oraz tundry i tajgi. Postoje w punktach z widokiem na północny i południowy wierzchołek Mt. McKinley. Dojazd do Talkeetna. Dla chętnych fakultatywnie lot nad Mt. McKinley, jeśli z lądowaniem na lodowcu Ruth. Oddech prawdziwej Alaski utożsamianej z ?Przystankiem Alaska? i rzeczywiście uroczej Talkeetnie. Wizyta w Fairview Inn, gdzie prezydent Harding zjadł posiłek, a po paru dniach zmarł w wyniku zatrucia. Dojazd do Anchorage na nocleg. Wieczorny spacer po największym mieście Alaski. Przy odrobinie szczęścia możliwość zobaczenia zorzy polarnej (najprawdopodobniej- sierpień i wrzesień).
DZIEŃ 12: Pobyt w Anchorage lub fakultatywnie wyjazd do Seward i całodzienna wycieczka stateczkiem po Kenai Fjords NP. Przejazd przez Park Stanowy Chugach - po drodze poszukiwanie bieług w zatoce Turnagain, maskonurów i orłów na drzewach, a owiec Dalla na skałach. Dojazd do Seward i od 11.00 rejs statkiem (6 godz.) wzdłuż Półwyspu Kenai. Oglądanie ?cielących się? lodowców, a także wydr, fok, orek i wielorybów. Powrót na nocleg do Anchorage.
DZIEŃ 13: Od rana podglądanie spokojnego życia Anchorage - i czas na zakupy pamiątek z Alaski. Przed południem wyjazd w kierunku granicy kanadyjskiej. Przejazd przez Góry Chugach, okolice lodowca Matanuska, Glennallen i Tok. Po drodze postoje i popasy w punktach widokowych na najwyższe szczyty łańcuchów górkich i Park Narodowy Wrangla - św. Eliasza, np. Mt. Blackburn. Wyjazd z Alaski. Nocleg już w Kanadzie w Beaver Creek.
DZIEŃ 14: Przejazd wzdłuż jednego z największych parków narodowych Kanady Kluane NP, który wraz z sąsiadującym parkiem Wrangell-St.Elias NP tworzy największy na świecie obszar przyrody chronionej (ok. 100 000 km2). Dla chętnych możliwość fakultatywnego przelotu nad największym poza polarnym polem lodowym na świecie i najwyższymi szczytami Kanady i Ameryki
(Mt. Logan 5 959 m n.p.m., Mt. Vancouver, Mt. Cook, Mt. St. Eliasz). Przejazd na nocleg do Whitehorse.
DZIEŃ 15: Rano wyjazd do historycznego Skagway- znowu na Alasce- zwiedzanie centrum miasteczka, zamieszkałego ongiś przez ok. 20 000 górników (stampeders), dziś nawiedzanego przez tysiące turystów z ogromnych cruiserów. Wizyta w Red Onion Bar ? najlepiej na pięterku. Dla chętnych fakultatywnie przejazd historycznym pociągiem White Pass and Yukon Rail (WP&YR) na Białą Przełęcz lub przelot nad Zatokę Lodowców. Nocleg w Skagway.
DZIEŃ 16 i 17: Przez dwa dni kontynuujemy podróż przez południowo-wschodnią Alaskę, tym razem na południe wodną autostradą Alaska Marine Highway System (marszruta ustalana każdorazowo). Po drodze mijamy: stolicę Juneau oraz małe, urocze porty, dostępne tylko drogą wodną: Ketchikan, Wrangell, Petersburg oraz Sitkę - pierwszą stolicę Alaski, pamiętającą jeszcze Rosjan. Czas na odpoczynek i odreagowanie jazdy w samochodzie. W ciągu dwóch dni podziwiamy przyrodę nadmorskiej części Alaski: fiordy, zatoki, najszybciej topiące się lodowce, wreszcie przy odrobinie szczęścia wieloryby, orki i delfiny. Noclegi na statku.
DZIEŃ 18: Po południu przybijamy do kanadyjskiego portu Prince Rupert w Kanadzie. Przejazd w kierunku Prince George przez Góry Nabrzeżne (Coast Mtns). Tropienie łosi i łososi. Przepiękne widoki szerokiej doliny rzeki Skeena. Wizyta u Indian w Kitwanga - czas na pamiątki indiańskie: rzeźby, obrazy, tomahawki, itp. Nocleg na trasie do Prince George.
DZIEŃ 19: Przyjazd do Prince George i dalszy przejazd na południe w kierunku Vancouver. Przejazd przez coraz mniej dziewiczą południową Brytyjską Kolumbię wzdłuż rzeki Simona Frasera ? znowu wspaniały teatr monumentalnych gór, zielonkawych jezior, krystalicznie czystych rzek i bezkresnych lasów. Wieczór w prawie olimpijskim Vancouver. Przejazd przez centrum miasta, dzielnicę biznesową do Parku Stanleya, z którego najlepiej widać centrum miasta. Nocleg w hotelu
- wieczorek pożegnalny.
DZIEŃ 20: Rano wyjazd na lotnisko. Wylot do Europy.
DZIEŃ 21: Przesiadka na samolot do Warszawy. Lądowanie na lotnisku Okęcie. Dumna prezentacja totemów indiańskich i cennych kruszców?

TERMINY:
25.05 ? 14.06.2013
24.06 ? 14.07.2013
15.07 ? 04.08.2013*
05.08 ? 25.08.2013*
02.09 ? 22.09.2013

* dopłata do wysokiego sezonu 1100 PLN + 120 USD

CENY: 10 470 PLN + 2 790 USD
1 rata: 800 PLN płatne przy zapisie:
2 rata: 10 470 PLN na 35 dni przed imprezą (minus I rata):
3 rata: 2 790 USD uczestnik zabiera ze sobą:

CENA ZAWIERA:
- przeloty na trasie Warszawa ? Toronto -Calgary; Vancouver ? Warszawa
- zakwaterowanie - hotele, motele 3***, pokoje 2 osobowe z łazienkami
- transport - mikrobus, promy
- opieka pilota-przewodnika
- ubezpieczenie Europa (KL 30 000 EUR i NNW 3 000 EUR)

CENA NIE ZAWIERA:
- pozostałe posiłki aranżuje pilot w formie pikników na trasie (steki z łososia lub wołowiny) lub w barach, restauracjach; cena posiłku 8-15 USD
- bilety wstępu do obiektów i parków narodowych 120 USD
- opłat lotniskowych 40 USD
- wiz do USA i Kanady
- dopłaty do pok. 1-osobowego 1060 USD


Warunki uczestnictwa

Transport: samolot
Wyżywienie: śniadania
Zakwaterowanie: hotel

CENA: 10 470 PLN + 2 790 USD * dopłata do wysokiego sezonu 1100 PLN + 120 USD (lipiec, sierpień)CENA ZAWIERA: przeloty na trasie Warszawa – Toronto - Calgary
Vancouver – Warszawa
zakwaterowanie: hotele, motele 3***, pokoje 2 osobowe z łazienkami
wyżywienie: śniadania na części trasy
transport - mikrobus, promy
opieka pilota-przewodnika
ubezpieczenie Europa (KL 30 000 EUR i NNW 3 000 EUR)CENA NIE ZAWIERA: pozostałe posiłki aranżuje pilot w formie pikników na trasie (steki z łososia lub wołowiny) lub w barach, restauracjach
cena posiłku: 8-15 USD
bilety wstępu do obiektów i parków narodowych 120 USD
opłat lotniskowych 40 USD
wiz do USA i Kanady
dopłaty do pok. 1-osobowego 1060 USD


Terminy

Termincenaopis 

Mapa wydarzenia