Szkolenie Paralotniowe - etap I (szkolenie)

Masz pytania? Napisz maila: kontakt@escapador.pl

cena od: 1300 PLNTerminy i cenyZadaj pytanie
Miejsce: dolnośląskie / Polska
Kurs podstawowy trwa 4-5 dni lotnych, jest to Etap I szkolenia. Jest jeszcze Etap II po ukończeniu którego zdajemy egzamin na Świadectwo Kwalifikacji. Zakres szkolenia określa "Program Szkolenia" zatwierdzony przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Podaje on minimum wiedzy, które powinien posiadać pilot kończący szkolenie każdego z etapów, ale my jesteśmy nadgorliwi i przekraczamy plan. Wynika to z faktu, że latamy później obok swoich wyszkolonych już kursantów i wolimy, żeby byli to porządni piloci. W związku z tym nikt nie obiecuje, że będzie łatwo (i dotrzymuje słowa).

Opis

Etap I jest zapoznaniem się ze sprzętem paralotniowym, podstawami meteorologii, aerodynamiki, prawa lotniczego i oczywiście samym lataniem. W naszej szkole etap I trwa 4-5 dni. Zajęcia odbywają się na lotnisku w Mirosławicach koło Wrocławia. Jeżeli warunki pogodowe pozwalają, jeden z dwóch pierwszych dni kursu spędzamy również na górce w okolicach Wałbrzycha. Pierwsze dni to nauka naziemnego sterowania i „podskoki” na holu lub krótkie zloty z górki. Następne dni kursu to już wysokie loty holowane.   Szkolimy zarówno w górach jak i na wyciągarce. Jest to specjalna wyciągarka stacjonarna niemieckiej firmy Koch, posiadająca atest DHV.   Po kursie otrzymasz zaświadczenie o ukończeniu Etapu I i uprawnienia H do lotów holowanych. Nie przewidujemy możliwości zrobienia samego Etapu I, ponieważ lecąc do góry uczysz się na H, a opadając wykonujesz ćwiczenia praktyczne Etapu I i z przyczyn oczywistych nie da się tego rozdzielić.   Wyciągarka daje możliwość lotów szkoleniowych na wysokość do 400 m (to sporo wyżej niż wieża Eiffla i Pałac Kultury), a wysokość to bezpieczeństwo. Tak się składa, że wszystkie wypadki w lotnictwie zdarzyły się przy bliższym kontakcie z ziemią (nikt jeszcze w powietrzu nie został), więc należy trzymać się od niej z daleka. Na kursie powinieneś mieć porządne buty za kostkę, usztywniające staw skokowy. Resztą sprzętu zapewniamy: szkolne paralotnie z atestami DHV, uprzęże posiadające protektory chroniące przed konsekwencjami twardych lądowań i spadochrony zapasowe. Zapewniamy też dwustronną łączność radiową podczas lotów.   Podczas zajęć teoretycznych, oprócz meteorologii, prawa lotniczego i podstaw aerodynamiki, prezentujemy filmy instruktażowe pokazujące wszystkie elementy lotu i sytuacje niebezpieczne w wykonaniu pilotów testowych. W cenie kursu jest wliczone ubezpieczenie OC.





Po ukończeniu etapu I:   otrzymujesz świadectwo ukończenia etapu I, które uprawnia do przystąpienia do etapu II w każdej certyfikowanej szkole latania, otrzymujesz uprawnienia do wykonywania lotów holowanych, otrzymujesz książkę lotów pilota paralotni oraz wewnętrzną licencję szkoły, możesz wykonywać loty pod okiem instruktora. Oczywiście zaliczenie pierwszego etapu w żaden sposób nie obliguje do wzięcia udziału w drugim. Niektórzy poprzestają na przeżyciu świetnej, kilkudniowej przygody z lataniem. Zarówno w ramach szkolenia do etapu I, jak i II zapewniamy ubezpieczenie OC oraz kompletny zestaw do latania, na który składają się: paralotnia, uprząż z protektorem, spadochron ratunkowy, kask oraz łączność radiowa. Paralotnie, na których szkolimy to bardzo bezpieczne i proste w obsłudze skrzydła firm Dudek Paragliding. 

CO DALEJ?    

Jeśli złapiesz bakcyla i będziesz chciał uczyć się coraz bardziej zaawansowanego latania, zapraszamy na II i III etap. Są one naturalną kontynuacją etapu I. Etap II to doskonalenie zdobytych umiejętności, nauka figur do zbijania wysokości oraz wypracowanie nalotu (czasu spędzonego w powietrzu). Etap III obejmuje szkolenie w zakresie tzw. lotów termicznych i żaglowych. Uczymy, jak utrzymać się w powietrzu dłużej oraz jak robić przeloty. Jeżeli masz za mało czasu, by jeździć po górkach i lotniskach, chciałbyś móc po pracy po prostu gdzieś na chwilkę pofrunąć, możesz spróbować lotów na paralotni z napędem (tzw. PPG). Szkolenie do lotów z napędem możesz rozpocząć już po ukończeniu etapu I. Na taki kurs umawiamy się zazwyczaj indywidualnie. Pomagamy również w doborze i kupnie zarówno nowego, jak i używanego sprzętu. Wiemy, jakiej jakości i klasy powinien być, byś mógł na nim bezpiecznie latać. Służymy radą! Organizujemy także wyprawy paralotniowe nie tylko do Europy, ale i w najdalsze zakątki innych kontynentów. Możesz na taką eskapadę śmiało zabrać bliskie Ci osoby, które wcale nie muszą być „latające”.

Warunki uczestnictwa

Garść informacji: 

Wystarczy ogólna sprawność fizyczna.

Co ze sobą zabrać:

buty usztywniające kostkę (na przykład te, w których chodzisz po górach)
ciuchy na przebranie, których nie będzie szkoda, jak się przewrócisz na trawę
picie i kanapki – licz się z tym, że nie będzie przerwy obiadowej

Miejsce zbiórki:

Spotykamy się we Wrocławiu na stacji BP przy ul. Powstańców Śląskich (przy hotelu Wrocław) lub na lotnisku w Mirosławicach. Zadzwoń dzień wcześniej, by dowiedzieć się o godzinie spotkania.

Nocleg, dojazd, wyżywienie:

Wszystko we własnym zakresie. Wiemy, gdzie można dobrze zjeść oraz niedrogo spać. Służymy podpowiedzią. Jeśli nie masz swojego samochodu, zgłoś to.

Liczebność grupy:

Zazwyczaj do 10 uczestników, a najprawdopodobniej 4 do 6 osób, chyba że wybierzesz opcję tygodniowego szkolenia indywidualnego.

Pogoda:

Szkolenie trwa aż 5 dni, gdyż liczymy się z ewentualną niepogodą. 10-osobową grupę jesteśmy w stanie wyszkolić z zakresu zajęć praktycznych w dwa pogodne dni. Gdyby się jednak zdarzyło, że deszcze i wichry pokrzyżują nam plany, możesz dokończyć kurs przy okazji innych szkoleń w dowolnie wybranym, dogodnym dla Ciebie terminie.

Terminy

Termincenaopis 

Mapa wydarzenia