Trening bezpieczeństwa na paralotni (szkolenie)
Organizator: zobacz dane »
Szkoła Latania Arkadiusz Pomarański
tel: 601 710 522
tel: 601 710 522
Masz pytania? Napisz maila: kontakt@escapador.pl
Miejsce: dolnośląskie
/ Polska
Kurs bezpieczeństwa trwa dwa dni. Loty wykonywane są w kamizelkach ratunkowych, które zapewniamy wszystkim uczestnikom. Ponad to każdy z uczestników podczas lotu otrzymuje radio w hermetycznej, wodoodpornej obudowie.
Opis
Kurs zaczyna się od krótkiej części teoretycznej połączonej z analiza materiałów wideo. Tłumaczymy jak należy prawidłowo wykonywać figury, które uczestnicy będą ćwiczyć podczas obu dni kursu.
Omawiamy również specyfikę startu nad wodą i sposoby postępowania w sytuacjach awaryjnych (użycie RSH i lądowanie w wodzie). Starty odbywają się z brzegu Jeziora Mietkowskiego (w zależności od kierunku wiatru z jednego z trzech startowisk). Średnia wysokość holu to 700m nad lustro jeziora. W pobliżu każdego ze startowisk wyznaczone jest wystarczająco rozległe i płaskie lądowisko, zawsze oznaczone dużym, widocznym rękawem. Ponad to warto wspomnieć, że Jezioro Mietkowskie położone jest na rozległej, pełnej łąk i pól równinie - nie ma, więc kłopotu z odnalezieniem miejsca do przygodnego lądowania. Praktyczna część kursu obejmuje wykonanie: dużej klapy przeciągniecia taśmami B (besztala) przeciągniecia taśmami A (frontsztala) spirali korkociągu (negatywki) pełnego przeciągnięcia (fullsztala) ewentualnie rzut systemu ratunkowego Każda z figur (wejście do figury, zachowanie pilota w figurze i wyjście z figury) omawiana jest przed startem z pilotem, który ma to zadanie wykonać. Ponadto już w powietrzu pilot przez cały czas otrzymuje instrukcje i pozostaje w ciągłej łączności radiowej. Każdy z pilotów podczas każdego lotu jest stale obserwowany z łodzi ratowniczej i z lądu. Każdy lot jest filmowany.
.
Każdy dzien. kursu kończy się spektaklem "Śmiechu Warte", czyli wspólną analizą materiału filmowego połączoną z omówieniem błędów i wyciągnięciem wniosków. Istnieje możliwość omówienia indywidualnego programu korsu bezpieczeństwa. Wielu doświadczonych pilotów ogranicza go tylko do ćwiczenia, negatywek i fullsztala, Wielu początkujących, a już pewnie czujących się na holu skłonna jest zaczynać od większych, niż do tej pory robili klap.
Omawiamy również specyfikę startu nad wodą i sposoby postępowania w sytuacjach awaryjnych (użycie RSH i lądowanie w wodzie). Starty odbywają się z brzegu Jeziora Mietkowskiego (w zależności od kierunku wiatru z jednego z trzech startowisk). Średnia wysokość holu to 700m nad lustro jeziora. W pobliżu każdego ze startowisk wyznaczone jest wystarczająco rozległe i płaskie lądowisko, zawsze oznaczone dużym, widocznym rękawem. Ponad to warto wspomnieć, że Jezioro Mietkowskie położone jest na rozległej, pełnej łąk i pól równinie - nie ma, więc kłopotu z odnalezieniem miejsca do przygodnego lądowania. Praktyczna część kursu obejmuje wykonanie: dużej klapy przeciągniecia taśmami B (besztala) przeciągniecia taśmami A (frontsztala) spirali korkociągu (negatywki) pełnego przeciągnięcia (fullsztala) ewentualnie rzut systemu ratunkowego Każda z figur (wejście do figury, zachowanie pilota w figurze i wyjście z figury) omawiana jest przed startem z pilotem, który ma to zadanie wykonać. Ponadto już w powietrzu pilot przez cały czas otrzymuje instrukcje i pozostaje w ciągłej łączności radiowej. Każdy z pilotów podczas każdego lotu jest stale obserwowany z łodzi ratowniczej i z lądu. Każdy lot jest filmowany.
.
Każdy dzien. kursu kończy się spektaklem "Śmiechu Warte", czyli wspólną analizą materiału filmowego połączoną z omówieniem błędów i wyciągnięciem wniosków. Istnieje możliwość omówienia indywidualnego programu korsu bezpieczeństwa. Wielu doświadczonych pilotów ogranicza go tylko do ćwiczenia, negatywek i fullsztala, Wielu początkujących, a już pewnie czujących się na holu skłonna jest zaczynać od większych, niż do tej pory robili klap.
Warunki uczestnictwa
Podczas kursu każdemu pilotowi zapewniamy:łódź holowniczą z wyciągarką bębnową i 1500 m. niezatapialnej liny
wykwalifikowana obsługę
na łodzi doświadczony sternik motorowodny oraz mający ogromną praktykę operator wyciągarki
na lądzie dwóch instruktorów
dyżurującego ratownika
kamizelkę ratunkową
radio w hermetycznej obudowie
pełną dokumentację wideo (do wglądu)
Każdy z uczestników na koniec kursu otrzymuje dyplom ukończenia kursu.
Od uczestników oczekujemy:
Świadectwa Kwalifikacji, co najmniej ukończenia szkolenia do Etapu II i H
własnego skrzydła, uprzęży i spadochronu zapasowego
praktyki w startach na holu (co najmniej 30 startów)
umiejętność pływania nie jest konieczna, ale może się przydać
Terminy
Termin | cena | opis |
---|